logo

Category : Tips

28 Jan 2016

Things You Should Never Say to a Photographer

If I have that kind of sophisticated camera like yours, I’m sure I can take good pictures too. Wow, your pictures are great. You must have a great camera! Shoot me for free, eh! I will promote you to others. Can you remove your watermark? Can you just photoshop my scar later? Can you remove this person on the Photoshop? Can you make me thinner? On the Photoshop maybe? Can you make me look good on the picture? Oh come […]

28 Jan 2016

Hal-hal yang Sebaiknya Tidak Dikatakan kepada Seorang Fotografer

Emang pekerjaan lo apa? Fotografer? Maksud gue, pekerjaan lo yang sesungguhnya? Emang dari motret doang uangnya cukup buat hidup? Boleh dong foto gratisan? Menarik juga. Gue juga punya kamera DSLR. Berarti gue juga bisa dong jadi fotografer? Sekarang kan kamera HP juga hasilnya udah bagus. Emang masih butuh fotografer, gitu? Pantes saja fotonya bagus, kameranya kan bagus! Kalau gue punya kamera secanggih elo sih, foto gue juga pasti bagus. Oh, fotografer? Anakku juga seneng difoto, bisa tuh, jadi modelnya. Oh […]